Aile eğitimi, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin hedeflediği birey profilinin (ahlaklı, bilgili, düşünen ve değerlerine bağlı bireyler) oluşumunda kritik bir destek mekanizmasıdır.
Aileler, çocukların eğitimi sürecinde en önemli paydaşlardır. Yeni eğitim modeliyle hedeflenen değerlerin ve becerilerin çocuklara kazandırılmasında ailelerin bilinçli ve destekleyici bir rol üstlenmesidir.Modelin temel değerleri ( Ahlak, milli kimlik, disiplinler arası düşünme) ailede desteklenmediğinde çocuklarda davranış ve tutum farklılıkları oluşabilir. Aile eğitimiyle okul ve ev arasında tutarlılık sağlanması hedeflenir. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli; eleştirel düşünme, problem çözme, iletişim gibi becerilere odaklanır. Bu becerilerin sadece okulda değil, günlük yaşamda ve ev ortamında da desteklenmesi gerekli olduğuna vurgu yapar. Aile eğitimi bu süreci tamamlar. Aile eğitimi ile toplumsal aidiyet, kültürel bilinç ve değer aktarımı güçlendirilir.Araştırmalar, aile katılımının yüksek olduğu durumlarda öğrencilerin: Akademik başarılarının arttığını, disiplin sorunlarının azaldığını, okula olan bağlılıklarının güçlendiğini göstermektedir.
Gördes Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü bu eğitimlerin önemine olan inancı gereği aile eğitiminlerini önceleyerek çalışmalarını i sürdürmektedir.